برگزاری سوگواره هنری شهدای خدمت به میزبانی اهالی فرهنگ خراسان رضوی کارگردان «عاشقستان»: می‌توان به آینده امیدوار بود «سلفی با رستم» با شقایق فراهانی و امیرحسین صدیق + زمان اکران آنلاین «هفت دریا» آلبوم جدید رضا یزدانی منتشر می‌شود + عکس علیرضا قربانی در دُبی روی صحنه می‌رود بازیگر سریال «بیمارستان عمومی» کشته شد گیشه سینما‌های خراسان رضوی همچنان در تسخیر «مست عشق» هنرمندان به جامعه امید ببخشند | بازخوانی گفته‌های رئیس جمهور در دیدارهایش با اهالی فرهنگ و هنر عزیز شبانی شاعر «از بوف‌کوری‌ها...» درگذشت محسن افشانی بازیگر فصل دوم برنامه «خط رو خط» شد + تصاویر ریشه‌های درهم تنیده قارچ‌ها خواندن شعر چه فایده‌ای دارد؟ | قدم زدن زیر شکوفه‌های درخت ادبیات محمد سلوکی مجری «کارمانی» شد + زمان پخش آغاز اکران «خجالت نکش ۲» + زمان اکران دغدغه‌های ناتمام فیلم‌نامه‌نویسان اکران آنلاین فیلم‌ها چقدر موفق است؟ جایزه ویژه داوران جشنواره مجارستان به «در سایه سرو» رسید
سرخط خبرها

گزارشی از تاثیر نیمه‌بها شدن بلیت بر وضعیت سینما‌های مشهد | حال سینما خوب نیست

  • کد خبر: ۱۲۹۷۷۵
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
گزارشی از تاثیر نیمه‌بها شدن بلیت بر وضعیت سینما‌های مشهد | حال سینما خوب نیست
اجرای طرح نیمه بها شدن بلیت‌های سینما که از ۲۱ مهر آغاز شده است تا امروز، ۲۴ مهر، نتوانسته به رونق سینما‌های خصوصی کمکی کند.

سعید کریم‌پور | شهرآرانیوز، آغاز اجرای طرح نیمه بها شدن بلیت‌های سینما که ظاهرا به دلیل حوادثی که اخیرا در کشور رخ داده است نه تنها کمکی به افزایش مخاطبان سینماهای خصوصی مشهد نکرده که در چند روز ابتدایی طرح، برخی از این سینماها را متضرر هم کرده است. در این میان فقط سینما هویزه است که با اجرای این طرح توانسته است مخاطبان بیشتری را به در پردیس سینمایی خود جذب کند.

افزایش ۲ برابری مخاطبان سینما هویزه

احمدرضا بهبانی، مدیر پردیس سینمایی هویزه که نیمه بها شدن بلیت سینماها را به فال نیک گرفته است در این‌باره گفت: اکنون اوضاع و شرایط مثبت است و نیمه بها بودن بلیط‌ها موجب شده بینندگان بیشتری به سینما‌ها بیایند. در واقع نسبت به هفته گذشته تعداد بینندگان ۲ برابر شده است، اما به دلیل نیمه بها بودن فروش تقریبا در همان سطح گذشته باقی مانده است.

بهبهانی درباره عدم تمایل تهیه کنندگان به اکران آثارشان در سینما‌ها در شرایط کنونی گفت: تصور می‌شود به دلیل نیم بها شدن بلیط‌ها تهیه کنندگان خیلی تمایلی به اکران آثارشان ندارند.

مدیر پردیس سینمایی هویزه تصریح کرد: به نظر می‌رسد این شرایط تا سه آبان ماه ادامه یابد.

ضربه به فروش در سینماها

مدیر پردیس سینمایی سیمرغ با اشاره به اعمال فروش نیم‌بهای بلیط سینما‌ها طی یکی ۲ هفته اخیر در خصوص تاثیرات این سیاست بر وضعیت فروش سینما‌ها اظهار کرد: از اواسط شهریور ماه سیاست نیمه‌بها شدن بلیط سینما‌ها به دلیل برخی حوادثی که در کشور پیش آمد، اعمال شد و این مساله به وضعیت فروش سینما ضربه زد.

دبیرزاده خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال سینما سیمرغ از ساعت ۱۰.۳۰ تا ۲۳ طی هفت سانس فیلم اکران می‌کرد که تنها یکی ۲ سانس در این بین نیمه‌بها بود. اکنون به دلیل شرایط پیش آمده پنج سانس سینما نیمه‌بهاست.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کاهش فروش سینما این است که هر سال بعد از ایام محرم و صفر سه الی چهار فیلم جدید اکران می‌شد، اما در حال حاضر از اسفند سال گذشته فیلم روی پرده نرفته است. امسال هم قرار بود از نیمه مهر ماه فیلم‌های جدیدی روی پرده نمایش برود که متاسفانه تهیه‌کنندگان از اکران انصراف دادند.

دبیرزاده خاطرنشان کرد: شهریور امسال حال سینما‌ها خوب شده بود و با اکران پسر دلفینی نیز شرایط رو به بهود بود، اما حوادث اخیر موجب بروز یک نوع توقف در فعالیت سینما‌ها شد.

افت فروش در سینمای نوپای «برفی»

ناصر رویین‌تن، مدیر پردیس سینما برفی نیز با بیان اینکه  سینما برفی سینمای نوپایی است در این باره اظهار کرد: اما اعمال سیاست فروش بلیط نیمه‌بها موجب شد این مجموعه دچار افت فروش شود و ۱۵ درصد نسبت به شهریور ماه درآمد کمتری عاید مجموعه شد. اکنون فشار پرداخت حقوق کارکنان و... نیز روی دوش ماست.

وی اضافه کرد: برای گذر از این شرایط باید چند روزی صبوری کرد، چون درباره نیمه‌بها شدن سینما‌ها اطلاع‌رسانی خوبی هم صورت نگرفت. از طرف دیگر فیلم جدیدی هم روانه بازار نشده و پسر دلفینی تنها عنوانی است که اخیرا روی پرده اکران می‌شود. ظاهرا تهیه‌کنندگان با اکران آثار خود در این ایام موافق نیستند، چون تماشاگر زیادی به سینما نمی‌آید.

مدیر پردیس سینما برفی مشهد با بیان اینکه شرایط کنونی تا هفته آینده ادامه خواهد داشت، گفت: به نظر می‌رسد حداقل تا ۲ هفته آینده این وضعیت ادامه پیدا کند.

نیمه بها شدن بدون افزوده شدن فیلم به جدول اکران

سارا خسروی، مدیر سینما اطلس، با تایید اثرگذاری اعمال سیاست نیمه‌بها شدن بلیط سینما‌ها بر فروش این مجموعه‌ها اظهار کرد: در کنار این موضوع فیلم جدیدی هم وارد جدول اکران نشده است. در حال حاضر تهیه کنندگان هم استقبال زیادی از اکران آثارشان نمی‌کنند. مجموع این عوامل موجب شده میزان فروش سینما به بیش از نصف کاهش یابد.

وی افزود: قرار بوده نیمه بها شدن بلیط‌های سینما‌ها تا ۲ هفته ادامه یابد. در حال حاضر همه کسب و کار‌ها از این شرایط متاثر شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->